LÖJLIGT!

Kom precis hem från skolan och det blev en lång och dryg dag .. På karaktärsämnet vi hade idag (som man har när man går handel) så pratade vi om reklamer och det gjorde mig så förbannad! Vi pratade om villka reklamer som är "lämpliga" att visas på tv. Alla känner väl till att man kan anmäla en reklam om den är kränkande eller olämplig på något sätt. Men förhelvete? Hur har man ork till att sitta och anmäla reklamer gång på gång? Gillar ni inte reklamen eller ni tycker den är olämplig så BYTA KANAL! svårare än så är det inte tro mig. Men att envisas om att reklamen inte ska få visas är bara löjligt. Att ens ha tid,ork och tanken på att gå in på internet och anmäla en reklam HA-HA ja jag kan inget annat än att skratta. Jag förstår om reklamen är speciellt riktad på en person och reklamen säger att han ska döda han tillexempel? Det kanske är lite olämpligt men inte ens då hade jag haft orken att gå in och änmäla de seriöst.

Exakt denna bilden fick vi som exempel idag i skolan. Så skulle vi skriva om vi fäller reklamen eller friar den.
fäller = Om den ska tass bort och inte visas mer.
Friar = Inget olämpligt och får förtsätta sändas på tv.


Det är från en en byggfirma så står det, Hos oss hittar ni inga "plankor" och så visas det en tjej med bröst.
Den blev fälld men hade jag fått bestämma hade den inte blivit fälld. Jag tycker inte denna reklam är "kränkande" jag menar är det någon tjej som tar åt sig från denna reklam så är det nog fel på den tjejen. Jag tycker den är rolig. Ska jag stämma alla roliga vitsar som man läser överallt? Detta är ju som en rolig sak bara. Men nä då sitter där en sur kärring framför tvn som såklart ska anmäla de..

För er som inte fattar varför detta är en vits så är det har man små bröst så är man en "planka" platt liksom. Jag tyckte bara denna va rolig. Hade jag sett den i någon tidning eller på tv hade jag skrattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0