anna linnea ljung

Anna Linnea Ljung
Jag föddes 940111 alltså elfte Januari 1994 i Lund.
Min storebror,mamma och pappa va där och såg när jag kom till världen.
Jag var inte så liten som alla andra bebisar för jag va född försent, Med kolsvart hår
Och ett tjockt litet ansikte. Dagarna gick och dagen kom då det va alla hjärtans dag
alltså den 14 Februari det va den dagen jag skrattade och log ordentligt för första gången.
Första ordet jag sa va Mamma det är nog det vanligaste som alla bebisar lär sig först men alla
Hade vi ju konstiga smeknamn på olika saker när vi va små, tex som mig jag sa ”Hofin” till ketchup haha. Jag blev större och större och vi skulle flytta från Kävlinge till Löddeköpinge.
Vi bodde i Löddeköpinge i ca 1 år och då va jag kanske 3 år, sen bestämde sig mamma och pappa att bygga ett hus i Hofterup så det gjorde vi, det blev ett gigantiskt hus. Men sen kom dagen då mamma och pappa skulle skilja sig, tråkigt kunde jag inte säga att det var för dom bråkade hela tiden så jag tyckte bara det va skönt, dock flyttade mamma bara till ett annat kvarter i Hofterup så det va inte så långt ifrån varandra vilket var bra. Sen kom dagen då jag skulle börja i förskolan kommer ihåg hur pirrigt och nervöst jag tyckte det skulle bli. Men det gick bra jag gick i A1 på Skönadalskolan. Sen gick året och vipps gick jag i 6an klassen hette fortfarandra A1 men 4-6 A1. jag fick massor av kompisar på Skönadalskolan som jag tyckte om, men dom var ett år äldre än mig så när dom slutade 6an och skulle börja i 7an vilket innebärde ny skola så tappade vi kontakten.
Men sen va de äntligen min tur att börja i 7an på Tolvåkerskolan i Löddeköpinge, jag bodde fortfarande i Hofterup så fick ta skolbuss där ifrån till Löddeköpinge varje morgon, första skoldagen är väl lika för alla pirrigt och nervöst men det gick bra för jag kände så många redan, kom i klassen 7F och den va bara så underbar, hade massor av kompisar. Men klassen var för stökig så det va mer än hälften som byta klass, och i med att vi va så få kvar i 7F så splittrades den, och jag hamlade i 8B, där hade jag också kompisar, 8tan för mig va som ett stort frågetecken, jag sket ofta i skolan och gjorde massa dumt som jag verkligen ångrar nu!
Hade en bästa vän som va som en lillasyster men saker förändras och vi gled isär.
Nu går jag andra terminen i 9an och inte i 9B utan i 9A, fortfarande samma klass fast ändrat bokstav. Som ni märker jag mina klasser haft otur jag har gått i 3 olika klasser drygt ..
9an är det mycket läxor osv och jag försöker klara av dom så gått det går, dom jag umgås med mest i skolan är nog Olivia,Felicia och My umgås ju med fler men dom är nog dom jag umgås mest med.
På fritiden umgås jag också med kompisar, jag har nästan aldrig fungerat ihop med tjejer för ja ni vet hur tjejer kan vara, snackar skit hit och dit, kan gå och sura i flera veckor, förstorar upp en liten sak som sedan blir gigantisk, det hatar jag för jag har aldrig bettet mig så därför jag inte passar ihop med tjejer, därför jag nästan alltid umgås med killar för där går dom rakt på sak inget skit snack utan allt är glasklart, en för alla alla för en! Umgås nästan alltid med dom som är äldre än mig själv, vet inte varför det har bara blivit så.jag har som bästa vännerna man kan tänka sig, tro mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0