Jensens bøfhus

Hej på er! Ville bara berätta för er hur perfekt min dag/kväll va igår. Jag och älsklingen firade ett år igår så tänkte jag överraska honom lite. Han har alltid velat äta på Jensens bøfhus när vi ska äta på restaurang men det har alltid varit fullbokat. Så nu bokade jag i tid! Jag bokade bord i måndags så jag skulle va säker på att jag skulle få ett. Så mamma körde oss in till malmö igår vid kvart över 6 tiden för vi hade bord kl 7. Allt blev perfekt och mysigt. Sen efter middagen tänkte vi kolla om det gick någon bio man kunde köpa biljetter till, men vi tänkte vi tar bussen hem istället och kollar film hemma. Så vi tog bussen från Malmö först till mamma för att hämta Ludde för hon passade honom, sen gick vi hem och kollade på sex and the city 2. 

Först åt vi varmrätt jag åt:
Pappa's pepparbiff: Jensen´s Pepparsås, grillade grönsaker och en bakad potatis med kryddad creme fraichedressing. Tilbehören är perfekta till en mör bit ryggbiff.

Och älsklingen åt:
Oxfilé a la bearnaise: En äkta klassiker. Jensen´s Fries, grillade grönsaker, en saftig oxfilébit och rikligt med Béarnaisesås eller Jensen´s Franska Béarnaisesås om du föredrar en fyllig smak av vinäger och dragon.

Maten va svinigt god om man för uttrycka sig så hehe. Köttet bara smälte i munnen och man blev inte så äckligt mätt som man brukar bli utan det va helt lagom för att vi skulle orka en banana split till efterrätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0