STOPP!

Banta hit och banta dit, träna hit och träna dit, äta nyttit blablabla ...
Mina öron orkar inte lyssna mer. Alla är helt inne på att se ut som skelett nu för tiden why? Att träna som en galning för att bli av med lite fett är överskattat. Alltså man kan ju inte må bra om man gör de bara för att bli smal. Man ska ju tycka det är roligt att träna och ha ett rimligt mål inte bara att man ska se ut som ett skelett till sommaren. Utan tillexempel styrke träna för att få muskler, eller något annat roligt. Något som man kan längta till inte som man mår dåligt av. Alla har fått nått på hjärnan nu förtiden att man ska tränatränaträna för att komma i dom där xxs byxorna som aldrig kommer att hända! Leva på sallad och vatten? vilket liv. Nä stopp! Den bästa träningen är den vi gör om dagarna, den som vi inte tänker på tex, gå till och från bussen, till och från skolan, cykla nånstans. Och jag har alltid sagt att man ska äta de man tycker är gott då lever man gott! Tex om ni ska beställa något ute ska ni inte behöva tänkta på hur många kalorier det är i den maträtten eller om ni ska ta bort dressingen/såsen för den blir du tjock av och om ni ska ta vatten istället för coca, sinnessjukt! Asså det är ju inte så att tar ni en sked med dressing på och äter de så säger de ju inte poofff så är ni tjocka, det tar ju sin lilla tid och då ska ni äta mängder bara skräpmat och så. Så ät varierat så kommer ni både må bra i er själva och hålla er i normal vikten. Så sluta plåga er själva!

Ps. Här är en länk som ni kan räkna ut ert BMI
http://www.resurser.se/bmi/
Jag fick 18,5 dvs underviktig? och vet ni vad? jag tränar inte, jag äter de jag tycker är gott och sitter vid datan. Där ser ni sluta va en galning och gör de ni tycker är skoj istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0