Jojokort är de enda sättet

Från 1 juni 2011 är det slut med all kontant betalning på Skånetrafikens bussar. Ett sätt att förbereda sig är att använda det så kallade jojokortet. Men då är minsta tillåtna laddning tvåhundra kronor. Lite dyrt för en enkel resa kan man tycka.  – Vi tittar på olika sätt att sälja enskilda resor. Man kan tänka sig remsor eller polletter. Men det finns fler möjligheter. Men då måste man gå till något av våra ombud och köpa. I spåren av de nya sätten att betala för enkla resor kan det bli aktuellt med en rejäl prishöjning. – Det är något man kan räkna med.

BIG NO!! vafan är detta? förlåt om jag svär men jag blir faktist förbannad på sånt här. Hur vill dom att det ska fungera? Okej det är många som använder jojokort redan men tänk på dom som är gamla som bara åker buss en gång i månaden kanske, ska dom betala 200 kr för ett shetet kort då? NÄ! Jag ser många som betalar kontant fortfarande och det gör även jag på helgerna om jag ska någonstans för mitt skolkort fungerar inte på helger eller efter kl 20.00 och då betalar jag kontant. Bara för busschaufförerna utsätts för våld och hot så ska de ju inte drabba oss. Ut med dom som hotar eller beter sig dåligt då? Spärra in dom vafan som helst? Några stycken idioter ska ju inte drabba hela skåne. Nä detta kommer gå åt helvete tror jag. Tror dom verkligen att detta ska fungera? haha nej .. Och speciellt inte att man kanske ska få biljett genom mobilen? Och hur tänker dom där? Det verkar som dom tänker lika långt som näsan räcker. Om man inte har någon mobil? Om det inte är batteri på den? Om man inte har pengar på den? Hur vill dom att man gör då? trolla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0